مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین | مشاوره ازدواج | مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

0 1,163

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

هر دو نفری که با هم زیر یک سقف زندگی می کنند طبیعتا با هم به مشکلاتی بر خواهند خورد چراکه نمی توانند با همه ی عادات و رفتار های اغلب شخصی یکدیگر کنار بیایند. به همین خاطر هیچ زندگی مشترک زناشویی بدون مشکل و بحث های کوچک نیست. اما این بحث ها همیشه الزاما کوچک نیستند و اختلافات برخی از اوقات واقعا یک یا هر دو طرف را آزار می دهد. در این مواقع دعوا ها و مشاجره ها بزرگ تر می شوند اما خوشبختانه معمولا خود زوجین راه حلی برای عبور از از مشکلاتشان پیدا می کنند.حال چه این مشکلت بزرگ باشند مثل دعوا های اساسی و چه کوچک و گذرا باشند.

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

 

اما اگر روند دعوا ها مکرر و مداوم شود به گونه ای که فضای امن و آرامش خانه را از بین ببرد، و زوجین هر دو از این ماجرا خسته شوند، وقت آن رسیده که از کمک یک متخصص استفاده نمایند.اصولا مشاوره زناشویی برای اوقاتی است که زن و شوهر در رابطه به بن بستی خورده اند که خودشان نمی توانند از آن بیرون بیایند. با مشکلاتی مواجه شده اند که اگر به درستی آنها را حل نکنند می توانند موجب پایان رابطه شوند.

در این مواقع مراجعه به یک مشاور ازدواج یا زوج درمانی بهترین کاری است که می توانید برای نجات دادن رابطه و برگرداندن آرامش به زندگی مشترک انجام دهید. اما همیشه وقت و فرصت و حتی امکان آن وجود ندارد که بخواهید حضورا پیش مشاور ازدواج بروید. در بعضی از موارد هم یکی از زوجین قبول نمی کند که پیش مشاور بیاید. در چنین شرایطی گزینه هایی مانند مشاوره تلفنی و بهتر از آن مشاوره زناشویی آنلاین در دسترس شما هستند.

در ادامه ی مقاله بیشتر به بحث مشاوره زناشویی آنلاین می پردازی و سعی می کنیم شما را با مزایا و جنبه های مختلف آن آشنا کنیم. اگر حس می کنید در زندگی زناشویی به مشکلاتی برخورده اید که به کمک یک مشاور احتیاج دارید، و به هر دلیل امکان مراجعه ی حضوری به او را هم ندارید، بهتر است با ما همراه باشید.

مزیت های مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی آنلاین به زوج درمانی ای اشاره دارد که از طریق فضای مجازی یا اینترنت انجام می پذیرد. مشاوره زناشویی آنلاین به زوج های مزدوج و هنوز ازدواج نکرده کمک می کند تا مسائل موجود را بهتر درک کنند، مشکلات را حل کنند و ارتباط و رابطه شان را تقویت کنند.

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین چیست؟

مشاوره زناشویی آنلاین که همچنین به عنوان زوج درمانی آنلاین هم شناخته می شود، نوعی از رواندرمانی است که از روش های جایگزین دیجیتالی به جای روش سنتی مشاوره حضوری و چهره به چهره برای مشاوره ازدواج استفاده می کند. مشاوره زناشویی آنلاین به زوج ها کمک می کند تا دید عمیق تری به رابطه شان پیدا کنند و تصمیمات روشنی درباره آینده شان بگیرند. در جلسات مشاوره زناشویی آنلاین طرفین مهارت هایی را یاد می گیرند تا با استفاده از آنها ارتباطاتشان را بهبود بخشند و رابطه شان را بهتر کنند. در برخی از موارد زوجین از مشاوره زناشویی آنلاین استفاده می کنند تا بفهمند چطور رابطه شان را به صورتی صحیح و سالم تمام کنند.

انواع مختلفی از مشاوره زناشویی آنلاین وجود دارد. عموما جلسات مشاوره زناشویی آنلاین در خانه ی زوجین برگزار می شود و ممکن است از طریق ویدئو کنفرانس باشد یا چت ها گروهی یا استفاده از ایمیل در کنار صحبت تلفنی. مشاوره زناشویی آنلاین معمولا راهکاری موقتی و کوتاه مدت است. در حالی که  معمولا هر دو طرف، زن و شوهر، درگیر مشاوره هستند، ممکن هم هست یکی از آنها بخواهد تنهایی به جلسات مشاوره ازدواج برود.

روانشناسی که خدمات مشاوره زناشویی آنلاین را به مراجعینش ارائه می دهد باید مدرک معتبری در زمینه ی مشاوره خانوده و ازدواج داشته باشد. همچنین باید اعتبار نامه و گواهی صلاحیت پزشکی را نیز داشته باشد. شما می توانید و این اختیار را دارید که از مشاور زناشویی آنلاین تان بخواهید تا مدارک و گواینامه اش را به شما ارائه دهد.

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

چرا مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین؟

زوج ها اگر می خواهند رابطه شان را حفظ کنند و کاری کنند تا ادامه دار باشد، باید ارتباطات احساسی شان را تقویت کنند، پرورش دهند یا از آن دفاع نمایند. اگر زوجی نتوانند مشکلات ازدواجشان را خودشان حل کنند ممکن است بخواهند از کمک یک متخصص مشاوره ازدواج یا مشاوره خانواده استفاده کنند.برخی از زوجین ممکن است حتی اگر رابطه شان سالم و خوب باشد هم به جلسات مشاوره زناشویی مراجعه کنند. زن و شوهر هایی که پیش از وقوع هرگونه مشکل در رابطه از خدمات مشاوره ازدواج استفاده می کنند معمولا رابطه ی بهتر و کارآمد تری را تجربه می کنند. همچنین شانسشان برای جدا شدن و طلاق کمتر است و عموما کیفیت زندگی جنسی بهتری هم دارند.

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است یک زوج به خاطر آنها به مشاوره زناشویی آنلاین مراجعه کنند و نه به جلسات مشاوره زناشویی حضوری. سه مزیت کلیدی برای مشاوره زناشویی آنلاین وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • دسترسی

مشاور زناشویی آنلاین دسترسی بسیار آسانی دارد. زوج ها می توانند از طریق اینترنت از خدمات 24 ساعته ی مشاوره زناشویی آنلاین در تمام هفت روز هفته بهره مند شوند. مراکز مشاوره زناشویی آنلاین بسیار زیادی به وجود آمده اند که این خدمات را به شما ارائه می دهند. در بیشتر موارد زوج ها تنها کافی است یک حساب کاربری برای خود باز کنند تا بتوانند از مزیت های سرویش مشاوره آنلاین بهره مند شوند.

زن و شوهر هایی که از مزایای مشاوره زناشویی آنلاین استفاده می کنند قادر خواهند بود از خدمات یک مشاور ازدواج معتبر بهبره مند شوند، در مورد بهبود کیفیت رابطه راهنمایی هایی دریافت کنند، به درمان های گروهی ملحق شوند و از ویژگی های زیادی بهره مند گردند. جالب اینکه اکثر این ویژگی ها تنها با یک کلیک ساده در دسترش شما خواهند بود.

 

 

مشاوره زناشویی تلفنی

 

  • به صرفه بودن

بعضی از زن و شوهر ها با اینکه می دانند به یک مشاوره ازدواج نیاز دارند، باز هم حاضر نمی شوند به یک مرکز مشاوره زناشویی مراجعه کنند. چراکه نمی توانند از پس هزینه هایش بر بیایند. اگرچه هزینه ی مشاوره های زناشویی آنلاین ممکن است متفاوت از هم باشند، اما عموما از هزینه ی مشاوره زناشویی حضوری کمتر هستند. برخی از مراکز مشاوره زوجین آنلاین خدماتشان را به شکل رایگان عرضه می کنند در حالی که برخی مراکز دیگر ممکن است حق اشتراک ماهیانه از شما دریافت کنند.

علاوه بر اینکه مشاوره زناشویی آنلاین عموما هزینه ی کمتری از مشاوره حضوری دارد، به شما کمک می کند از طرق دیگری هم پولتان را نگه دارید. برای مثال، زن و شوهر هایی که باید مسافتی طولانی را طی کنند تا به دفتر یا کلینیک یک مشاور ازدواج برسند، در راه غذا بخرند یا از سر کار مرخصی بگیرند، با استفاده از مشاوره زناشویی آنلاین دیگر مجبور به پرداخت هزینه های این چنینی نخواهند بود. بسیاری از مشاوران زناشویی آنلاین جلسات اولیه را رایگان مشاوره می دهند. از آنجایی که در مشاوره زناشویی آنلاین نیازی نیست هزینه ای بایت فضا و مکانی که استفاده می کنید، منشی که بخواهد وقت ملاقات برایتان تنظیم کند و غیره نمی پردازید هزینه ی مشاوره زناشویی آنلاین بسیار پایین تر از مشاوره زناشویی حضوری برایتان تمام می شود.

  • راحتی

بسیاری از مردم وقتی به دفتر یا کلینیک مشاور می روند احساس اضطراب می کنند و نگرانند. هرچند مشاوره زناشویی آنلاین به زوج ها اجازه می دهد تا در محیط امن و راحت خانه ی خود از خدمات مشاوره استفاده کنند. بودن در کنار آشنا ها به بسیاری از زوج ها کمک می کند تا از حالت تدافعی بیرون بیایند، باز و راحت باشند و نگرانی هایشان را با آسودگی خاطر با مشاور در میان بگذارند. همچنین زوج هایی که مشاوره زناشویی را به صورت آنلاین انجام می دهند کمتر از مشاوره حضوری از مشاور هراس دارند.

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

مشاوره زناشویی آنلاین همچنین دردسر رفتن مسافتی طولانی برای رسیدن به مرکز مشاوره را کم می کند. عواملی همچون ترافیک سنگین، حوادث جاده ای، آب و هوای نامناسب از طریق مشاوره آنلاین کاملا بر طرف می شوند. حتی زوج هایی که برنامه ی شلوغی دارند ممکن است بتوانند از مزیت های مشاوره زناشویی آنلاین بهره ببرند. از آنجایی که رهیافت های مشاوره آنلاین بسیار انعطاف پذیر هستند، قرار ملاقات برای مشاوره آنلاین می تواند بر اساس زمان مناسب برای زوجین تنظیم شود.

بهترین مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین

همانطور که قبلا هم اشاره شد مراکز مشاوره زناشویی آنلاین زیادی وجود دارند. برخی از این مراکز خدمات آنلاین را در کنار خدمات زوج درمانی رایج و حضوری ازائه می کنند و برخی از مراکز به شکل تخصصی فقط مشاوره آنلاین می دهند. مهم آن است که بدانید مشاور آنلاین باید مهارت هایی داشته باشد که کمی متفاوت تر از تکنیک های مشاوره حضوری است. هر مرکزی را که برای مشاوره آنلاین انتخاب می کنید، سعی کنید مرکز مشاوره معتبری باشد.

مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مشاوره زناشویی تلفنی و آنلاین
مرکز مشاوره حال ِ کوک با کادری مجرب از مشاوران و روانشناسان، یکی از بهترین مراکز برای مشاوره زناشویی آنلاین می باشد.شما هم اکنون می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما با حالِ کوک ارتباط برقرار کنید.
لینک منبع

مطالب پیشنهادی

مشاوره تلفنی رایگان | روانپزشک تلفنی رایگان

بهترین روانشناس کودک چه ویژگی هایی دارد؟

اوتیسم در کودکان | علل انواع و درمان اوتیسم

درمان قطعی بیش فعالی | درمان بیش فعالی بدون دارو

مرکز مشاوره کودک | کلینیک روانشناسی کودک

کلینیک روانشناسی چجور جایی هست؟؟ | مرکز مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره روانشناسی چجور جاییه؟؟؟؟| مرکز روانشناسی

مشاوره کودک و ۵ سوال کلیدی از مشاور کودک ؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.